piaenkees.reismee.nl

Corcovado2

Maandag 26 januari

Eerst even de benen gecontroleerd op de vlekken van de warmteallergie nadat we wakker waren en het blijkt al een stukje minder te zijn. Dan toch maar snorkelen. Weer met de boot mee om 07.00 uur. Ca. 45 minuten varen tot we bij het eiland Cano aankomen. De flippers en maskers worden uitgedeeld en wat blijkt, we moeten vanaf de boot de zee in en tussen de rotsen snorkelen. Dat wordt wat lastig voor mij (Pia), want hoe komt ik weer aan boord met de reumahandjes en de plastic heup

Smile
. Voorts staat er een lichte stroming, kortom, ik blijf lekker aan boord van de boot en de rest, waaronder Kees, gaat het water in. Het is prachtig helder blauw water, het zicht is goed en er is genoeg te zien. De eerste duik was volgens de expert (Kees
Wink
) matig, niet zoveel bijzonders. Na een drankje op het strand weer de boot op voor de tweede duik. Dat is beter. Dat was enerzijds de verdienste van het snorkel. Die van Kees (gekocht in 2000 op Raro Tonga in de Cook islands was duidelijk bejaard, die van de boot was veel beter. De tweede duik was in dieper water bij rotsformaties waar heel veel verschillende vissen te zien waren. Werkelijk prachtige vissen op ondiepe diepe plaatsen. Jammer dat we geen onderwatercamera bij ons hadden. Verschillende haaien gespot en ook barracuda’s, Ook een school zeeforel, meer dan honderd en flink aan de maat. Hier ga je echt niet dood van de honger, dat klopt ook wel, want hoewel veel costaricanen weinig te besteden hebben, hebben we geen magere, eerder flink gevulde lijven gezien. Koraal was er weinig en nauwelijks gekleurd. Dat was destijds wel overmatig aanwezig op Aitutaki, één van de mooiste atol eilanden ter wereld als het daarover gaat.

Pia is ook wel aan haar trekken gekomen, aan boord tijdens de eerste duik zag ze een prachtige grote schildpad voorbij zwemmen en ook nog een spectaculaire redding van een man die in de problemen kwam tussen de rotsen. Geschaafd aan rug, arm en been werd hij aan boord gehesen van een andere boot. Zag er niet lekker uit. Overal bloed. Het is net roest op een stalen boot. Een klein gaatje kan er heel dramatisch uitzien. Maar goed, laten we het niet over een stalen boot hebben…….Op de terugweg naar het vaste land nog een groepje dolfijnen gespot. We werden aan land gezet op een mooi strand waar we op een terras met een prachtig uitzicht een lunch hebben genuttigd. De rest van de middag lekker lui in de hangmat. Plan voor morgen: een strand/junglewandeling welke we samen kunnen doen. Als het goed is gaan we ara’s zien en wie weet wat nog meer. Jullie horen het wel weer.

Didi

Jammer Pia dat je niet kon snorkelen. Heb je wel lekker in de zon kunnen liggen?

Inge

Alweer vsn die prachtige foto's, wat een mooie kleuren hebben die vogels! En die eekhoorn, zo duidelijk, prachtig!
Dus nu hebben jullie lekker de zon, geen kacheltje en kruiken meer nodig?
Hopelijk kun je toch nog een keer snorkelen, pia, als de omstandigheden beter zijn om het water in te gaan.
Nu bijna een relax weekje?

Ina

Wat een mooie reis!
Wat een mooi land!

Yolande

Wat zag ik nu weer....? Kees tussen de vrouwen
......